Gå till innehåll
söndag 05 maj 2024
Movinhead

Vinter fix Mercruiser 3.0 Hjälp

Rekommendera Poster

Hej

Är nu dags för första vinterförvaringen av min nya båt.

Frågan gäller motorn.

Var ej nån instruktions bok med.

Men vad jag förstår så är det nån finess med denna motorn. Sitter nå blå slangar med snabbkopplingar på höger sida´ ? Är detta för dränering motor inför vinter?

Eller måste man suga in glykol i denna motorn med? Nått mer tips kring denna motorn vore bra. Motorn är som sagt en 3.0 Mercruiser 07a färskvattenkyld.

Tack på förhand.

Mange

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det KAN vara ett sköljsystem för limpor och knän, eventuellt motorblock. I så fall har du en slangkoppling någonstans där du kopplar en vattenslang och sätter på vattnet. Jag har det på min, en Mercruiser 4.3LX. Vid badbryggan sitter en vanlig Gardenakoppling. Bara att ansluta en slang och sätta på vattnet, så sköljs motorn från föroreningar mm. Går inte att använda för att konservera motorn med glykol.



Senast ändrad av Tess | 01 oktober 2009 | 09:38

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Hur många system finns det! :) En del kan man skölja ur motorn med men inte använda för glykolpåfyllning, en del har redan glykol vid termostaten men inte vid sjösidan. Hur många olika modeller finns det av sjövattenkylning?

Mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja säg det. Många verkar det som :). Vet att den jag har inte suger vatten, utan det måste vara tryck, som det blir från vattenslangen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja säg det. Många verkar det som :). Vet att den jag har inte suger vatten, utan det måste vara tryck, som det blir från vattenslangen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...