Gå till innehåll
torsdag 19 februari 2026
Hedstrom

impregnera kapell

Rekommendera Poster

sådär då är hela båten färdig tvättad, nu har jag enbart kapellet kvar att tvätta.

Men vilka medel ska jag använda för tvätt och impregnering? läst att det kan bli väldigt flamigt av en del medel.

gärna tips på vilka medel och hur jag ska bära mig åt, är ett kapell till en yamarin 46.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är grönsåpa, ljummet vatten och en ganska mjuk borste, skölj med mycket vatten och impregnera enl. förskrifter från den du köper impregneringsmedel av. ( köpte själv på seasea, och var helnöjd) använder förövrigt grönsåpa till all rengöring av båten och det fungerar finfint, viktigt är dock stt låta det verka en kvart. Använder förövrigt grönsåpa även till bilen sedan 10 år, slår allt avfettningmedel som jag provat!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På en bils lack skulle jag nog inte använda grön såpa, om du inte tvättar bara för att få bort gammalt vax.. och clayar, polerar och vaxar efteråt...

Man kan nog tvätta kapell i galon med ganska starka medel, men minns att dom bör sköljas ordentligt och behandlas efter detta, föreslår Aerospace 303, väldigt bra och beprövat medel som har världens bästa UV skydd..

http://www.303products.com/shop303/index.cfm/category/65/303-aerospace-protectant.cfm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett förtydligande, det ersätter inte bilschampo, utan avfettning, så visst som efter avfettning bör efterbehandling utföras.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack för alla svar, ska gå över det med grönsåpa idag.

Skriver hur resultatet blev senare idag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

sådär då var det färdig tvättat, körde grön såpa, men var tvungen att köra med högtryckstvätten för att få det riktigt rent.

nu är det bara att impregnera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...