denne 1 Postad 18 September , 2009 Hej..varmkörde båten på land (Nidelv 24 med rak axel) i dag för att byta motoroljan.. Råkade dock få i växel å proppen snurrade typ 10/15 sekunder...tätningarna runt axlen e väl vattenkylda/smorda ? Jaja tänkte jag det håller det väl för..men sen när oljan väl var bytt kände jag på proppelleraxlen å där fanns ett glapp på ca 0,5 / 1mm när man lyfter i propellern. Min fråga...tror ni grejerna fått styk så snabbt eller fanns troligen glappet där redan innan jag kände !? Är 1mm för mycket tro ? Senast ändrad av denne | 18 september 2009 | 17:36 Senast ändrad av denne | 18 september 2009 | 17:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 18 September , 2009 1mm känns lite för stort, men inte fick du det glappet på 10-15 sekunder, det är svårt att avgöra om det är 0,5 eller 1mm tror jag, be någon med lite erfarenhet kolla detta åt dig. Personligen tror jag inte det är någon fara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 20 September , 2009 På utombordare är det ok om axeln rör sig framåt/bakåt en aning, men upp/ner är inte bra.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser