Micke66 0 Postad 9 September , 2009 Hej. Finns det någon som kan tala om för mig vilken propeller som borde passa till denna båt? Sea Ray Sundancer 270. Mercruiser 7,4L/Bravo 2. Båten väger ca 2 800kg torrvikt. Det kan inte vara rätt propeller på den, och jag skulle vilja veta vilken det brukar sitta original. Jag försöker att hjälpa en kompis att hitta rätt, så är det någon med samma konfiguration. Vill du vara snäll och kolla vad du har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 9 September , 2009 -Kanske man får fråga ... va e problemet ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke66 0 Postad 10 September , 2009 Som jag skrev, så är det inte rätt propp på drevet. Så jag försöker ta reda på vilken det borde vara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 10 September , 2009 ..ok , så kan man också svara . Det är fel proppeller för att ........ den varvar inte ur , den varvar för mycket , den går för fort , den går för sakta, den har dåligt grepp .... men , det du kan göra är att ringa firman Propellertrim i Sthlm . Det dom inte kan om proppar ...finns inte ! * Du kan även titta på drev.se och sedan trycka PROPELLRAR sedan välj DREV och sedan Bravo 2 .. nu får du upp en lista på dom varianter som passar till B2 , men mitt första förslag att ringa propellertrimm är den bästa vägen att få rätt sorts propp , helt klart :-) /J Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke66 0 Postad 10 September , 2009 Ok. Den varvar för mycket, skulle kunna tänka mig att den kan varva mer än 5000rpm. Nu gick den inte klockrent heller, så när den gör det kanske den skulle varva lite till. Just nu sitter det en 19,25x15R på. Skulle det innebära att en 18,25x19R skulle passa bra? Jag är rädd för att jag inte riktigt vet skillnaden på när en motor vavar för mycket, och när den har för dåligt grepp. Men min förhoppning var att någon visste vilken propp som är originalmonterad, så hadde man det som referens. /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser