jailbird 0 Postad 9 Augusti , 2009 Vad kan det vara för fel när min flipper 700 med aq140a2 förgasare solex 44 phn3plötsligt dör ! När man har kört den varm och låter den stå med motorn igång i några minuter så när man ska lägga i växel så kan man inte gasa iväg utan den bara dör(spelar ingen roll i gasläge´ t) samma sak gäller när den varit avstängd ett tag men ändå inte kall, startar upp sen ska man iväg OCH vipps så lägger den av och är då lite svårstartad!! vet nån vad problemet är? Förgasarna är rengjorda och är utskruvade 3varv på luftskruven,nya stift,var lite vatten i avskiljaren. kompprovet är 8,5 - 9,7 - 9,3 - 9,2 Har varit så sen jag köpte båten för 1 mån sen Hoppas på hjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mickeoannelie 0 Postad 9 Augusti , 2009 Hej! Jag kan inte hjälpa dej, men prova med DREVIA.SE som har ett forum för VolvoPenta motorer där jag själv fått en hel del tips o hjälp till min AQ231A som sitter i en Flipper 717 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jailbird 0 Postad 10 Augusti , 2009 Provade drevia utan resultat, nån mer som kan ha nåt förslag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser