Gå till innehåll
måndag 11 augusti 2025
PetAnk

Suzuki DT 85 -91 Hur ta bort oljeinsprutningen?

Rekommendera Poster

Har en Suzuki DT 85 - 91 på en Flipper Cabin. Den startar mycket lätt och har en jämn tomgång. När jag tuffar ut från båthamnen i ca. 5-7 knop, 2000 varv/min, funkar allt. När jag sedan drar på och kommer upp i 4000-4200 varv/min tar det ca. 1 minut så stendör den! Jag startar om den och det går lätt. Försöker sedan dra på igen då går den bara upp i 2500 varv/min. Och så kan jag köra i ett par minuter, när jag sedan försöker gasa på kommer jag upp i 4000-4200 varv/min och så stendör den efter 1 minut.... och så där kan jag hålla på en hel dag...Obestämd... Jag har bytt bränslefiltret som sitter i motorn, samt handpumpen. Pumpen blir stum när man pumpat upp den men efter ett tag blir den lite svampig. Ska den bli det eller ska den vara stum hela tiden? Har en fast tank och har testat att köra med öppet tanklock, så det är inte luftningen det beror på. Nån vänlig själ som har en ide´ om vad det kan vara?

Nu har jag fått ett tips om att jag ska koppla bort oljeinsprutningen. Nån som vet hur man gör? Alla goda råd är välkomna!

Peter A.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte vad smörjsystemet skulle ha med problemet att göra. Har du felsökt/gjort något åt bränslepumpen? Provat att pumpa med handpumpen när motorn dör?

Att handpumpen blir mindre stum efter en stunds körning är f ö normalt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...