Gå till innehåll
lördag 22 november 2025
Arbe21

Nyinköpt silver med riktigt trög styrning.

Rekommendera Poster

Hej!

jag är ny på forumet och skulle vilja få lite tips.

Jag köpte en Silver hawk CC -01 här om veckan på en båtfirma i sthlm. Till en början var det mycket strul med allt möjligt på båten men efter en extra service så fick dom igång på allt, förutom styrningen. Hade en anmärning åt dem att styrningen var ryckig och trög. Den sitter nästan fast när man inte styrt på ett tag ca 5-10 sec. Men när man väl styr hela tiden så verkar det som att det mjukas upp och fungerar som den ska. Dom försökte smöja upp detta och kollade om det var luft eller för dåligt på olja men hittade inget. Så nu står jag med en båt osm jag nyligen har köpt med riktigt dålig styrning. Finns det något jag/dom kan göra för att få den att bli bättre?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Hej!

Du står ju inte där med en båt med dålig styrning, den är ju ny!! Lämna in tills den är åtgärdad eller kräv om ett annat exemplar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om den endå vore ny, som det står så är det en -01 som jag köpte beg på en båtaffär i sthlm. Dom säger att dom har testat allt och att det inte fungerar. Känner att om man köper via en båtaffär så borde man få bra grejer. Men vad vet jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

får du inte i ordning det så är det nog dags att tänka på att kontakta allmänareklamations nämden  för köper man en båt från båtfirma så skall dom se till att det fungerar annars så skall det även stå  (båten säljs med defektstyrning eller trög styrning i informationen) tycker man stå på dig och ge dig inte 

lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På mig låter det som är dålig hydraulpump !!! Tycker att du skall få den utbytt.

Tycker fö att båtfirman resonerar konstigt, hittar inget fel och låter kunden gå med icke-fungerande båt. Kanske dags att du namnger de här på Forumet för att varna oss andra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har använt båten nu ca 1 vecka och styrningen börjar faktiskt bli bättre, tror att den har stått ett tag och att packningarna i pumpen hade blivit dåliga. Men hoppas att den blir helt bra, annars får jag nog göra som ni säger och gå tillbaka till båtfirman och få den utbytt.

Tack så mycket för alla svar och återkommer i ämnet om hur styrningen fortskrider. Är riktigt nöjd med båten annars så känns som ett bra köp endå. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...