Gå till innehåll
måndag 23 juni 2025
Lucretius

Dålig service i butbutiken i Lomma

Rekommendera Poster

De senaste dagarna gjorde jag min första och förhoppningsvis enda erfarenhet - någonsin - av Båtbutiken i Lomma.

När jag igår skulle hämta en ny utombordare i Båtbutiken i Lomma upplevde jag ett uruselt bemötande. Jag hade nämligen bestämt mig för att köpa en motor av dem och uttryckt ett naturligt önskemål om att få en motor ny ur kartong och inte ett av de demo-ex som hänger i butiken avsedda att känna och klämma på - inget konstigt, eller hur? Men när jag skulle hämta motorn skrattade de och ironiserade över att jag inte ville ha deras demo-ex precis som om jag var en mycket konstig kund - det kändes mycket otrevligt. Hade jag inte avtalat om köp så hade jag lämnat butiken direkt.

Jag är uppriktigt förvånad över att företag kan visa sådan brist på kundservice - speciellt nu i kristider. Följdaktligen - Undvik Båtbutiken i Lomma om du värdesätter korrekt bemötande och god kundservice.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

köpa motor i kartong Vad är detta motorn ska vara lev servad o provkörd med justering ingen motor får säljas i kartong utan lev servas då gäller ej garantin. sedan är det ju en sak om de servar o packar ner motorn igen i kartong men det är nog ingen som gör.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt riktigt! Jag uttryckte mig oklart i mitt inlägg! Vad jag menade var att jag inte ville ha något av de demo-ex som hänger i butiken som man klämmer och känner på, utan en nyuppackad (kontrollerad och servad) som inte tar omvägen genom butiken som demo-ex.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj, oj, oj.
Du måste ha magsår ofta om du blir lack på att några båttillbehörskillar gör sig lustiga över en sådan sak.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha, ja, det låter kanske så men nejdå inte alls! Jag har skämtat och skojat med många anställda i båtbutiker genom åren och lite måste man ju tåla. Men attityden i denna butik stack ut och eftersom många värderar kundservice kan det vara värt att nämna...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker det låter som ett helt normalt beteende faktiskt.

De kanske tyckte det var en riktigt konstig förfrågan då de alltid levererar orörda motorer och demoexen endast säljs till reducerat pris. Då kan jag förstå att de raljerar över din petnoga kommentar att du inte vill ha en med fingeravtryck på...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det du beskriver är ju normalt beteende - att sälja orörda motorer till nypris och demoex till reducerat pris. Men när man i butiken gör sig lustig över att man inte vill köpa demoex till nypris - då är det något annat...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skönt att höra att man inte är ensamen... jag gillar inte att köpa ett demo ex till fullpris.
Sen tillhör jag de som plockar mjölpaket längst bak i mjölkvagnen på ICA...(ingen ska talla på de saker jag ska köpa)..hehehehe

Skulle personalen uppträtt poffsigt och ödmjukt så hade du säkert tagit demo exet. Att vara dryg och ironisera är inte rätt metod som säljare...jag vet.

Mvh Elfanomad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ha Ha,det där med Mjölken var ju inte så smart,Det gör väl alla Cool Utom jag.för det är ju där alla plockar  med sina infekterade extrimenteter,Ha Ha Ha

Senast ändrad av kalledrag | 18 juni 2009 | 17:32

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har varit med om samma förfarande, den gången hade jag beställt en kamera och fick ett demoex som ej hade reducerat prisFörvånad. Personalen var mycket frågande och tyckte uppenbarligen att jag var en nöt....Klart köper man nytt skall det vara nytt hävdade jag och gör det fortfarande..Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Att köpa en motor som hängt för visning är väl inte någon fara. Hadde varit annat om den typ hadde suttit på en demobåt och fått gå lite. Sen tycker jag ju att personalen har ett och annat att lära om service. Kunden har alltid rätt, hur fel de än har Flört. Dom borde kunnat göra lite på priset iallafall och inte gjort ner dig. Konstigt bemöande för att vara personer som lever på att folk får förtroende för dem och handlar där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...