kaarina 0 Postad 8 Juni , 2009 Hej alla Jag har en yamarin 5220 med en yamaha 80 på som jag tycker är lite mera trögstyrd åt styrbord än babord Efter att kollat runt lite här på mg har jag förstått att det kan vara den lilla fenan eller offeranoden bakom propellern som kan vara boven Så glad i hågen åkte jag ner till båten för att exprimentera med detta lossa en bult vrida lite prova ev vrida lite till hur svårt kan det vara just det hursvårt........ Hur lossar man den?Det finns ingen bult som jag kan se Finns det något trix? Börje Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Victorzz 0 Postad 8 Juni , 2009 det går alltid lättare att svänga åt babord än styrbord, vad har du för styrning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 8 Juni , 2009 det stämmer det är altid lite mera trögstyrt åt ena hållet på grund av proppelerns rotation. bulten till trimfenan sitter uppifrån under den svarta lilla fyrkantiga gummipluppen som då får bända loss först. Jag tror du behöver en 12ans hylsa samt en förlängning och ett spärrskaft. Ps. Om din 80 hästars är en fyrtaktare samt att den har insprutning så kan du ta ut 100hk ur den lätt då just den motorn är en strypt 100hk Mvh/Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kaarina 0 Postad 9 Juni , 2009 Tack ska kolla när jag kommer til sjön nästa gong' Det var just efter detta ingrepp (jag tror att det var du som tippsade i en annan tråd ) som detta fenomen(trögstyrningen) blev påtaglig annars fungerar allt till belåtenhet efter ingreppet /Börje Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser