Gå till innehåll
onsdag 15 maj 2024
tommy3666

bensinpump mercruiser ?

Rekommendera Poster

hej, jag har bytt motor från en -90 v6 mercruiser som hade mekanisk bensinpump till en -93 mercruiser v6 med elektrisk bensinpump

nu när de börjar närma sig uppstart, börjar jag fundera på om bensinpumpen på den nya motorn får någon stöm?

motorn var helt komplett så pumpen har en kabel som går in i kabelhärvan och vidare till multikontakten. Så frågan är om de de redan är fördraget stöm från tex gashandtagen och till motorn?

någon som för står vad jag menar?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag förstår. Du nämner inte om det är en förgasar- eller MPI insprutsmotor. Normalt, strömmen kommer inte från gasreglaget utan matas fram när Du vrider om startnyckeln och genomför startproceduren. Om Du haft mekanisk pump innan kan man anta att det inte är förberett för el-pump i multikontakten. Om Du kan lokalisera hanstiftet i kabelhärvan mot multikontakten så behöver Du bara en testmejsel mot rätt hona i multikontakten och sladden till testmejseln mot jord, vrid om nyckeln och lyser lampan är Du räddad. Annars får Du lägga en extrakabel med ström när startnyckel är i strömläge.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle tippa på att det är funkar rakt av. Bytte motor i en Flipper 700 årsmodell -76 åt en kompis från en 4-cyl 3.0 liter och till en V6 -93 med elpump. Och till och med där, trots stor skillnad på årsmodeller fungerade allt direkt utan omkoppling av nånting.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja men då så just for the record det funkade tydligen utan konstigheter.

tack för era svar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...