Orris27 1 Postad 20 April , 2009 Har en Volvo Penta D3 (A), med helt ny EVC instrumentering. Däremot är inte EVC-manöverpanelen ny, utan från 2004. När jag vrider om tändningsnyckeln görs en felsökning, dessutom anges motorns timantal i LCD displayen på varvtalsinstrumentet= OK. Även övriga instrument verkar fungera bra. Jag har i princip tillgång till all dokumentation på D3, inkl felsökning via verkstadsmanualen D3 electrical, hjälper inte mycket i aktuellt ämne... Nu till min fråga: När jag trycker på manöverpanelen händer inte något annat i displayen, jag har kontrollerat anslutningar, även kontrollerat att jag har rätt varvtalsinstrumentet. Under felsökning står det att man skall byta ut manöverpanelen,,, 3500 kr,,, Men det måste väl finnas något annat sätt att kontrollera panelen, innan man beställer ett nytt, bara för att prova?? Någon som känner någon med tillgång till ett VODIA instrument i närheten av Tyresö? Allt är installerat och klart, vill bara ha hjälp med en sista diagnostik av motor innan sjösättningen, dvs max en timme... Är inte ute efter svart, utan hjälp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orris27 1 Postad 21 April , 2009 Ingen?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser