Micke9000 16 Postad 15 April , 2009 Hej. Provstartade min motor idag. När jag för att inspektera bälgarna tittade in i hålet bakom propellern. Alltså avgasutsläppet så fann jag en gummibit jag inte känner igen. Kommer den från drevet någonstans eller har någon varit rolig och pillat in den? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 15 April , 2009 Ännu en bild. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 15 April , 2009 Merc Alpha I drev. Kan deta vara ett avgasspjäll? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 16 April , 2009 Kan det vara klaffarna som sitter överst i bockhornet som gett sig. Det är det enda mellan motor och propp som skulle kunna se ut så.. Ta loss och kolla. Inte kul att få vatten i motorn.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 290 Postad 16 April , 2009 Detta har jag sett/råkat utför på en hel del båtar. Svaret jag fått är ta bort dom och åk vidare. Onödig del mer eller mindre säger fackmän. Risken att få in vatten i motorn är minimal pga avgastryck och nivån på vattenytan kontra avgasknän. Skulle nivån komma över knäna så får man vatten i motorn med eller utan klaffar. Dock mer utan klaffar. Däremot är det inte bra om dom fastnar och hindrar avgaserna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 16 April , 2009 Okej, Det var som jag misstänkte alltså. Va i kontakt med en kille som jobbar på marinfirma och han nämde att han brukar ta bort dessa då de brukar föra oväsen och risken för att vatten kommer in är minimal. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser