claeshkan 0 Postad 5 April , 2009 Någon med erfarenhet av Kiwi propeller till segelbåt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mainship 2 Postad 5 April , 2009 Jag bytte från en fast propeller till en Kiwi prop på en 38 foots segelbåt (Catalina 380). Jag ville inte ha en folding prop utan en flöjlande då båten låg i mycket salt vatten. Kiwi propen design verkade enkel och genialisk samt dessutom betydligt billigare än andra flöjlande. Givetvis seglade båten betydlig bättre än med en fast propeller. Jag var även nöjd med egenskaperna för motor. Ingen större skillnad framåt, kanske lite mindre bett och kaviterade lite mera. Den backade mycket bra med mindre propeller vandring än en fast prop. Sannolikt betydligt bättre än en folding prop. Beträffande hållfastheten så fick jag en lina i propellern en gång med propellern klarade sej utan några skador. Baserat på mina erfarenheter kan jag klart rekommendera kiwi propen. Skull köpe den igen. Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Braempa 12 Postad 10 Augusti , 2011 Var säljs de då? Bara via http://www.finisterra.se/? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser