Gå till innehåll
torsdag 12 februari 2026
Gäst Moi

KMV, ett bra köp?

Rekommendera Poster

Gäst Moi

Hej! Funderar på att köpa en KMV 2000 DC och undrar om detta är en bra båt överhuvudtaget? Finns inte så mycket att läsa om dessa båtar på internet ej heller så många som är till salu osv. Vad har ni för erfarenheter vad gäller KMV och modellen 2000 DC? All information och erfarenheter mottages tacksamt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Norsken

Intressant fråga, jag har också undrat vad KMV är för båt egentligen? Att den är norsk vet jag och norska båtar har väl ganska bra rykte om sig, eller har jag fel?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Moi

Med risk för att vara enträgen, men jag hoppas att någon där ute kan hjälpa mig att svara på min fråga angående KMV:erna. Är det bra båtar? Andrahandsvärde? Positiva och negativa egenskaper? Börjar snart dra ihop sig till en ev. affär... Vänliga båthälsningar Moi

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gunnar Jansson

KMW, är en Norsk båt. Dom har gjort massor med kända båtar som KMW Dromedille. Är små snabba båtar (Dromedille). MVH Gunnar J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Daycruisern

KMV tror jag är en bra båt, den har ett speciellt skrov som skall ha någon sorts liknelse mellan domedar och krokodil. Fråga mig bara inte vad det innebär för båtens egenskaper. Men av vad jag hört skall den gå fint i vattnet och vara av god kvalitet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Svensken

Undertecknad är lycklig ägare till en KMV 2100. Mycket hög kvalitet och den går utmärkt i sjön!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst tobbe

hej önskar dig lycka till med dromedillen,om du köper den,jag har själv en likadan med 90hp honda på och är kanon nöjd med den allt ifrån hur den går i sjön till att bo i (2pers).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst stefan

det finns täster i vi båtägare eller båt nytt från 87 det går att bestella på nätet skälv har jag en dromideeli 2000 med en 150hk den går bra båten är stbil även när det går fort ock av bra kvallite mvh stefan

post-0-1394234285,2133_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Nyfiken

Bidde det något köp? Är du nöjd?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst stefan

vill ni köpa....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...