Zer0 3 Postad 9 Mars , 2009 på min mercury jag köpte fattades det fäste, man kan ju skruva fast motorn, högst upp, sen finns det ju håll längst ner med, men inte på denna dom var borta troligen gått av eller nått, kan man köra på bara dom där uppe eller måste man svetsa dit nått eget? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 217 Postad 9 Mars , 2009 Zero, förstår tyvärr inte vad du menar, skicka gärna en bild eller en skiss. Och skriv gärna vad det är för motor, det är en viss skillnad mellan 4 hk och 350 (även om jag antar att du ligger däremellan, men det är skillnad även mellan 5 hk och 40). Jag tror att om det är 20 hk eller mer så skall motor sitta med 4 bultar/klämskruvar, har för mig att jag läste det någonstans/någongång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 9 Mars , 2009 sry dålig på o förklara, men du verkar förstått, har en mercury 850(85hk) en till fråga går det köpa nya klämskruvar dom som sitter gängade högst upp? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 10 Mars , 2009 Hmmm, det låter skumt. Lite stulet. Det blir ganska mycket belastning vid 85 hk så du behöver alla fästen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 217 Postad 10 Mars , 2009 85 hästars brukar inte ha klämskruvar, de brukar monteras med 4 genomgående bultar. Kolla om du har plats för 4 bultar, 2 högt uppe och 2 långt nere. ---- Jag gjorde mitt bästa för att tolka inlägget och svarade på det som jag tyckte var det mest sannolika du ville veta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 10 Mars , 2009 det finns bara 2 högt upp, o dom är inte genom gående utan skruvas mot akterspegeln på insidan där, sen på andra sidan precis på samma ställe är det 2 hål dem längst ner finns inte kvar, motorn är från 74-75 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 217 Postad 10 Mars , 2009 Du kan få problem när du backar och motorn vill komma ifrån båten när du har skruvarna bara högst upp. Risk att få rejäl hävstångseffekt som i värsta fall kan slita loss motorn. Framåt borde det vara mindre problem för då trycker motorn mot båten. Men som någon annan här skrev, det låter som motorn varit stulen någon gång under sin livstid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Victorzz 0 Postad 10 Mars , 2009 Tycker du ska svetsa dit något, så du kan ha 2 genomgående längst ner. Annars sliter det onödigt mycket på bakstammen och du kan behöva förstärka den senare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser