Gå till innehåll
tisdag 14 oktober 2025
henrik75

Ryds 695

Rekommendera Poster

Är det någon ägare till Ryds 695 som har grejer kvar eller material som inte används som vill sälja något.

Skulle kunna tänka mig att köpa en fräsch originalmatta eller lilla dynan vid ensits-platsen.

Har ni något eller letar ni med fyll på tråden.

Mvh

Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena Henrik och alla andra 695-ägare!

Jag blev i går kväll (Förhoppningsvis) lycklig ägare till en Ryds 695 Family-98. Och även nybliven medlem i Ryds 695-klubben.

Har tyvärr inga grejer att bidra med, dock så tycker jag att vi kan utveckla tråden till en allmännyttig 695-tråd? Vad tror du om det Henrik?

Jag skulle vilja ha tips av någon som installerat CD-stereo och högtalare i en Family eller DC. Var monterar man bäst Stereon och Högtalarna? Hur kopplar man kablar osv. enklast?

Även placering av platt-tv skulle vara trevlig information för mig, och kanske även andra 695-ägare.

Tack på förhand

//Christoffer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det är originalmattor du letar efter så finns dessa att köpa hos Ryds. De kostar ca 5.000:- för både lilla mattan i ruffen och den stora ute i kabinen. Kontakta Peter Nilsson så hjälper han dig med detta.

Annars går det ganska lätt att fixa nya mattor på egen hand. Ta med de gamla till en matt-säljare, så kan de skära till och sy kanterna (langettera tror jag det heter). Min gissning är att det både blir billigare och bättre kvalitet än originalmattorna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...