Gäst Nicke nyfiken Postad 23 Juni , 2004 Är det nåon i forumet som vet vad det är för skillnad på C och P-kam?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 23 Juni , 2004 Här är lita fakta om kamaxlar.. A std i B18/B20 med enkelförgasare 8.9 111° 248° C std i B18/B20B med dubbla förgasare 9.9 111° 264° D std i B20E till och med 1973 10.8 111° 280° K std i B20E från och med 1974 10.8 111° 277° F kräver minst ett steg 2 topplock och dubbla 45:or 11.4 111° 300° R kräver minst ett steg 2 topplock och dubbla 45:or 11.6 102° 287° S kräver minst ett steg 3 till 4 topplock och dubbla 45:or 12.9 101° 300° P std kamaxel för marint bruk. Bra vridmoment. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst VolvoMan Postad 26 Juni , 2004 Hej! Vad jag vet, är det ingen skillnad mellan C och P kamaxlarna, utan de är en och samma sak. Detta fick jag dem att erkänna på KG-Trimmning när jag ringde dem en gång. Har 4 st. B20 C-kammar hemma, och en som är till sina grader och lyft precis lika, men märkt 2 som är från en AQ115B -76 motor, som jag misstänker är just denna P kam. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nicke Nyfiken Postad 28 Juni , 2004 Tack för svar! havetsstorm: Har du några uppgifter på P-kammen?? Volvo Man: Då är skillnaden ca 700 kr! :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strole 0 Postad 26 April , 2005 Läste i rep handbok för b18 b20 att kamaxel c är = alternativ 2, alternativ 1 = A alternativ 2 och 3 = C . I min marin motor satte det en C kam i men någon kan ju ha bytt kam förut när de bytte block och topp. Nu monterar jag i en D Kam då min C var sliten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser