Gå till innehåll
fredag 26 juni 2026
Heiner

Grymt segelspel

Rekommendera Poster

Tack för tipset!

870 MB är ju en del att att ladda ner, så lite fler detaljer kanske inte skadar innan man ev. börjar !? Det är ett mycket avancerat, grafiskt snyggt (online-)spelprogram där man primärt och främst styr rodervinkeln och segelsättningen. Banracingregler och taktik kan nog, för den som vill, nötas in på ett hyfsat realistiskt och roligt sätt?!

Min bärbara (*) har windows-ratingen 3.1 m.a.p. spelegenskaper som t.ex. grafik, vilket inte räcker till fullt ut. Havsytans vågor skissas därför inte ens, bara lite gung och stiliserat skvätt visas. I övrigt inget att klaga på grafiskt. Bara själva starten av ett övnings-single-race verkar kräva inloggning/ uppkoppling, där sen resultatet leder till avancemang o svårare spel. Gratisövningarna/ onlinespelen tar nog iofs. slut vid någon (odefinierad) spelnivå, och 40 USD/ år krävs. Någon bruksanvisning medföljer ej (?) m.a.p. kontrollernas funktioner, så gissa o testa gäller. (Har redan avancerat en nivå utan att ens riktigt ha fattat vartåt man skall segla, varför vissa kanonskott hörs etc. så det går undan. :- )

RÄTTELSE: Väljs tillräckligt blåsig vädertyp så blir det riktigt snygga vågor! Tiden för att starta spelet förlängs efterhand, som en liten köp-påtryckning. Får nog vara för min del, f.ö. Rätt ska va rätt!

Ni som har lite spelvana kanske kan hjälpa till och förklara/ korrigera hur det går till i online-spelvärlden? Kanske tycker ngn att detta alltmer hör hemma i övrigt snack, men speltipset är ju i högsta grad för seglare och ett ev. byte av forum, mitt i en tråd, är ju egentligen helt meningslöst.

(*) Vista basic, 1 Mb/s resp 125 kb/s, för övrigt.

MVH från nyfikne spelnovisen // Thomas

Senast ändrad av Thomas-1 | 12 januari 2009 | 13:38

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har gjort en liten rättelse ovan. För att ev intresserade ska ha en rimlig chans att se den krävs tydligen ett nytt inlägg. Borde jag ha gissat, kan tyckas. Någon mer än jag som nappat och laddat ner gratisversionen, för resten? // Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...