Gå till innehåll
lördag 08 november 2025
Cumulus496

omgjort kök - Cumulus

Rekommendera Poster

Jag har gjort om mitt kök på min Albin Cumulus då jag blev trött på att få ont i ryggen när jag diskade. Satte dit en stadigare vattenkran som går att snurra runt utanför diskhon vilket är bra om man vill fylla vatten i en hink eller liknande. Dessutom kan nu vår 3-åring stå och leka lite vid diskhon. Vattenavloppet går precis under diskhon och p.g.a. av den nya skivan så blev det ingen märkbar minskning av utrymmet under diskhon (Ugnen är borttagen sedan länge) utan det finns gott om plats för fötterna.

Passade på att göra ett riktigt kylskåp i rostfritt stål med en kompressor och kylaggregat. Kompressorn sitter i stuvfacket.

Det hade varit roligt att höra om någon annan har gjort något liknande och se hur ni har löst det?

Ha det!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så här blev det.

Märkbart större arbetsyta blev en bonus av det nya köket. Den något flammiga träytan beror på att bilderna är tagna innan oljningen.

Senast ändrad av Cumulus496 | 16 november 2008 | 15:01

post-10006398-1394235686,0816_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kylskåpet/boxen blev mycket större (ca 55-60liter) då jag kunde utnyttja hela utrymmet under bänkskivan. kylskåpet är isolerat med 5cm runt om och 7cm i botten.

Senast ändrad av Cumulus496 | 16 november 2008 | 15:03

post-10006398-1394235686,1216_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...