Einarsson 0 Postad 13 November , 2008 min bottenfärg släpper på olika ställen precis som den inte har fässt riktigt.botten under e hur fin som helst inga skador eller bölder. funderar om man skall prima om där fläckar släppt. någon som vet?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 13 November , 2008 Ja, du kan prima fläckvis där det har släppt. Men fundera på om du inte ska skrapa bort mer färg, ofta släpper det för att färgen helt enkelt blivit gammal. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 13 November , 2008 Skrapa, slipa och prima hela botten innan målning, så har du gjort detta för ett antal år framåt, bara att bottenmåla och sjösätta utan att vara orolig för att färgen lossnar på andra partier. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Einarsson 0 Postad 13 November , 2008 Jo färjen släpper ända in till den vita fina gelcoaten så det blir nog till att slipa och prima om. Måste man slipa bort all bottenfärg då tro??joobbbigt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 13 November , 2008 Faktum är att det inte är så jobbigt att ta bort färg som blivit gammal och hård. Jag skrapade min båtbotten förra våren och nästan all gammal färg lossnade hur lätt som helst! Såvida du inte ska epoxybehandla botten behöver inte heller varenda liten färgflaga vara borta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser