lolle 0 Postad 31 Oktober , 2008 Hej på er alla 68 dc o 64 dc ägare.Nu har jag fått ett väldigt bra bud på min 6420 dc i byte mot en 68 dc med 250 hk,budet är såpass lockande att fast jag väntar några år på en begagnad 68 dc blir mellanpengen knappast mindre. Om alla ? på finanseringen går ihop så sjösätter jag 68 dc:n till våren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 1 November , 2008 Grattis och lycka till - önskar jag kunde göra detsamma. Men nu har hustru bestämt att vi ska ha HUSBIL så jag måste sälja min Yamarin 6420 och köra husbil istället i några år - men SEN ska jag köpa en till Yamarin 64 DC med 200 hk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 1 November , 2008 Hej, Jo en Yamarin 68 DC med Yamaha F250 hk vore nåt. Så mycket bättre båt och motor i den storleksklassen hittar man inte tror jag. Båten och motorn har ju fått idel lovord i tester och även av de ägare som har den som man kan läsa sig till. Har väl egentligen bara en uppenbar nackdel och det är det något trånga krypinet i fören men ingen båt är helt igenom perfekt. Yamaha F250 har dock numera fått elektroniskt gas/växelreglage (motorn heter då F250B) och det skulle väl vara det du går miste om. http://www.yamaha-motor.com/outboard/assets/whatsnew/F250 Hot Sheet.pdf Lycka till och hoppas att allt går i lås och skriv gärna några rader sen när du använt båten ett tag. Alltid kul att läsa och andra som funderar på 68 DC kan få lite plus och minus om båten. /Bo Senast ändrad av bossee | 01 november 2008 | 14:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser