Gå till innehåll
tisdag 14 maj 2024
PeterRiverInn

kylvattenläckage B20

Rekommendera Poster

Hej.

Upptäckte ett läckage vid vattenpumpen på motorns framsida. Det läcker INTE ur impellerhuset utan inne vid skarven till motorblocket. Sitter det en pckning där? Går den att byta? Eller andra tips och fakta?

Hälsningar

Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter som de läcker ur packboxen.... på baksidan av impeller huset går en axel ut o in i motorn... o i impeller husets baksida sitter en packbox... o den brukar kunna läcka... den e lätt o byta... o när du gör de ta lite smärjel duk o slipa av axeln lite med för där har de med all säkerhet bildats beläggning

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det sitter två packboxar, en åt varje håll. Packboxarna finns i två olika storlekar, se till att få rätt modell. Ofta är pumphuset slitet och de nya packboxarna börjar läcka igen. Nya pumpar finns att köpa//Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett tips för alla er som behöver reservdelar till VP motorer, då jag själv satt in en B20 istället för min gamla trasiga B18, så fick jag tips på Hummelmora varvet beläget på Ljusterö, han har det mesta till mycket bra priser.

Undertecknad bor på Ljusterö och har inhandlat bland annat packboxar och annat till vattenpumpen, total kostand 150:- VP orginal grejor....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...