ThomAh 0 Postad 30 Augusti , 2008 Har till slut, efter mycket läsning här på forumet och på andra ställen, bestämt mig för att köpa en Ryds Camping. Nu går jag bara och väntar på att Rätt båt till Rätt pris ska dyka upp på blocket Men - i den vill jag gärna kunna fixa mat, och då behövs någon värmekälla. De alternativ som finns är ju gasol, fotogen eller sprit. Jag valde att gå på sprit-linjen (låter lite illa...) och fann något som heter CookMate. Hade sån tur att jag kunde köpa en för 1495 på en utförsäljning. Ordinarie pris på den var samma som på Origo 3000, och de är väldigt lika varandra. Är det någon här som har testat CookMate? Köpte jag grisen i säcken, så att säga? /thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anemos_ 1 Postad 30 Augusti , 2008 Det blir säkert bra med CookMate? Det är väl en sån där spritkokare som Origo 3000. Spritkokarna är litet långsamma i jämfört emot gasolkokarna. Spritkokarna är säkra och i lättare sammanhang, tillförlitliga, bara man fölger alla säkerhets procedurer. Spriten är mycket lättandändlig ämne och bör behandlas med tillbehörig resspect !! Där är väl spriten Denaturerad sprit (eller trädsprit, ) mycket farligt att förtära !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 30 Augusti , 2008 Där är väl spriten Denaturerad sprit (eller trädsprit, ) mycket farligt att förtära !! Jo tack, vi har märkt det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomAh 0 Postad 30 Augusti , 2008 Om det står Ej för invärtes bruk på en etikett så kanske man bör nog tänka sig för en eller två gånger innan man klunkar i sig, även om det råkar stå sprit på flaskan /thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 30 Augusti , 2008 . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 31 Augusti , 2008 Du har köpt en Kinakopia!! Därav priset! Ser likadant ut men fråga den du köpte av om garanti på detta kök. Origo kör 5 års garanti, vad jag vet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sativa 0 Postad 31 Augusti , 2008 Ingen gris i säcken, men det brukar finnas spritkokare i dessa båtar har själv haft 2st , hade nog köpt båt först kök senare! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 3 Oktober , 2008 tycks inte som om ngn har någon erfarenhet av dessa bägge märken för och nackdelar. att ngt är en made in china säger väl egentligen ingenting. och fem års garanti vad är det värt? vore kul om någon hade erfarenheter att dela med sig av. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomAh 0 Postad 3 Oktober , 2008 Jag har använt min CookMate nu vid ett par tillfällen, och funktionen är det då inget fel på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser