Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Jonas_JJ

Hummerfiske 2008

Rekommendera Poster

Jaha , då är det snart dags . Själv slutar jag snart mitt nattpass , jäääsp ! Jag får väl önska er lycka till även om det betyder otur . För min del så hoppas jag kunna lägga ut burarna innan helgen då burarna inte är helt färdiga .

Mackan

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det inte bara dags utan tinorna ligger där dom skall. mvh/Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jepp, nu är dom i!

Hur ofta brukar ni kolla dom såhär års, När det är såhär fint väder? 

Kolla in besten från förra året, 2,6kg smakade kanon, koka inte stor hummer för länge!! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Började komma endel bojjar runt vinga i morse... men vi får väl se hur de ser ut i morgon bitti när man skall ut o kolla tinorna... brukar ju vara rena bollhavet där ute...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jo nu är några tinor i igen=), hade problem med att ekolodet visade 4 meter för lite och en tina gick ner med bojen 2 meter under vatten nivån....ajaajaj. Dock fick jag upp den till sist efter mycket arbete /mvh xander

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur många av er kollar tinorna imorgon? Jag kommer nog inte ut förens på onsdag eftermiddag.Rynkar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inget för mig,om du ger mig koordinaterna kan jag kolla.GladCool.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu e de inte många timmar kvar tills man kommer o o se om de finns några i tinorna:) Mmm skulle va såå gött o få en iaf o koka den på jobbet o käka hummer till lunch;)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl ganska exakt 12 timmar tills första åker upp för koll. mvh/Nitro

 

ps kan tyvärr inte lämna rapport hur det gick för nu ligger jag ute tills på onsdag em.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja , då hummern rör sig på natten . Verkar lite skumt det här .

Mackan  Rynkar

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm ja lite skummt...

 

Jag vittjade mina imorse.... nu står det 2-0 till mig:):)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hehe klart kommer senare ikväll efterjobbet

 

ingen annan som har vart ute??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då var årets första hummer infångadTungan Ingen bjässe (9cm över skölden), men alltid roligt att börja hummerfisket i dur...  Dock var den i den första tinan så man hade väl aningen höga förväntningar på resten av tinorna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har vart ute idag och återvände ganska besviken med 3lovliga, sen va en utav tinorna öppnade :-(

Men men imorgon är det nya tag

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hemkommen ifrån sjön. Totalt sett fick jag upp 11 hummrar idag, men tyvärr va bara 2 lovliga men så är livet. Hur går det för er andra? Får ni dom också djupt som ja har fått? ca 30m

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj oj 11 st på 14 burar? Grymt bra men synd att bara 2 var lovliga! Jag fiskar grundare men så fick jag ju inga sist gång heller. ska testa djupare nästa gång. vart fiskar du?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det hade ju vart bra om nu alla hade varit godkända. Jag fiskar utanför Fjällbacka. Men nu spår dom bättre väder till helgen så då kanske det kan lossna. O med bättre väder menar ja västliga vindar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skall ut o vittja mina tinor tidigt i morgon bitti... får se hur de går... o sen flytta några tinor....

Föresten rivstart Ingemar o peter på bandit (f.d. morrongänget ringde ju upp mig igår morse i direkt sändning o undrade hur de hade gått... haha

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick 2 till i morse tjohooo:)

Men däremot så va 2 av mina tinor borta o en va antagligen tjuvvittjad.... Grrrr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad gör ni rätt som jag gör fel :( inget idag heller. har bara 4 burar men har kollat dom 2 gånger nu och det är stendött!!  Har iaf blivit ett par makrillar som tröst!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja du... ja lägger mina på ca 20m djup... Men lägger du dina på kuperat berg eller där de finns massa sten?

Samt släng i de där du vet att de finns berg o sten... o åkt sakta framåt med båten o släpp i nästan all lina till tinan... o låt den sjunka så du känner att de drar längs botten.... o så fort du känner att den fastnar eller hugger till.... släpp....

 

Men de e inte lätt.... detta e andra året ja fiskar... o på hela förra året fick ja 4st.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...