jonassheiakh 0 Postad 24 Augusti , 2008 Hejsan, Nu har inte jag tänkt skriva den själv för att jag är helt blank på propeller val osv. Men jag tänkte att det kanske finns någon snäll själ där ute som kan skriva en hyffsat shysst tänk på detta när du ska välja propeller Har försökt leta efter en generell tråd här på forumet, men hittade inget vettigt. Jag har som sagt ingen koll på detta, så alla okända temer gällande propellrar är svårt o dra nytta av. Om någon kan skriva förklaring på allt och lite förslag. tex, Stigning, diameter, tum, kuppade blad, Hur hittar man maxvarv på en motor, ska det vara ngt speciellt varvtal / kg båt osv. Jag har själv precis köpt en ny båt och kan inte få upp den till mer än 5200rpm och vill därför ha hjälp, båten väger 330kg utan motor och det är en -93 Yamaha 90HK-AL med en Ballistic 13-1/2 17(vad nu allt detta betyder ) på. Men jag kan tänka mig att det är fler som behöver upplysning i denna fråga, så därför efterfrågar jag att en propeller mästare skriver några visa ord Väl mött, Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser