Zeke61 0 Postad 18 Augusti , 2008 Kan någon vettig person svara på: Vilken är den rätta oljeblandningen? När jag köpte min Suzuki DT28 -82 så sa ägaren att han blandade i 8% olja?! Gick jättebra tills jag fick soppatorsk. Orutinerat, jag vet! När jag själv sen skulle tanka blandade jag i ca 4% för att prova om det gjorde nån skillnad. Fast på flaskan står det att man skall hälla i 2%. Den har gått väldigt ojämnt sen dess. Kan det vara det som är problemet??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 51 Postad 18 Augusti , 2008 8% kan aldrig stämma! jag har en Suzuki DT30 från 87 och blandar 2%. Har aldrig kört en utombordare på över 2%, inte något annat 2takt heller för den delen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 18 Augusti , 2008 Kan tro att den går ojämt efter att fått mer olja än Elvis hade i håret, rejält sotig med andra ord. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 18 Augusti , 2008 2% är det rätta, 4% brukar anges under inkörning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anemos_ 1 Postad 18 Augusti , 2008 Det beror på villken olja du använder. Pantén, är bra det använder min frisör, ja ca, 5%, luktar bra och gjör att motorn kommer igångHI. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser