Gäst Martin Postad 6 Juni , 2004 Tjena Min motor går dåligt på tomgång. Har försökt att justera bränsle och tomgångsskruvarna (två solexförgasare), men den vill ändå inte gå jämnt. Dessutom går den olika mycket på de olika cylindrarna. Om man drar ut tändkablarna på ettan och tvåan vill motorn dö, medan den på trean och fyran bara går något ojämnare och med lägre varv. Nu funderar jag på att justera tändinställningen. Någon som har några tips här. Är det bara att skruva på hela fördelardosan och kolla när den går bra eller kan man paja motorn genom att vrida här. Finns det någon grundinställning eller något annat man skall gå efter... Tacksam för alla tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Solö Micke Postad 6 Juni , 2004 Hej på dig jag tycker det låter som att den är komp lös på trean och fyran. kolla kompen först sedan kan du börja med tändningen.lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Martin Postad 7 Juni , 2004 Skall kolla kompen. Vad gör jag om det är dålig komp på 3:an o 4:an, byter kolvringar? Är motorn kass/sliten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Martin Postad 9 Juni , 2004 Har fixat sig. En bilmeckare tog en titt och felet låg i tändinställningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser