andreasmy 0 Postad 10 Juli , 2008 Nu så har jag köpt mig en vhf det blev en nexus 2000 som jag är nöjd med än så länge Vilka kanaler passar ni? Vi höres. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 306 Postad 11 Juli , 2008 Hej Jag passar 16 och L2. 16 för nödtrafik och när övriga kallar. L2 för där kallar kompisarana. Pratar med kompisarna gör jag på L1, 77 eller 72. Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 11 Juli , 2008 Eftersom jag ofta tuffar runt utanför Nynäs så lyssnar jag på kanal 16 och 68 (Södertälje VTS). Vill veta vilka stora grabbar som är på väg in/ut ur hamn. Ligger nu i Stockholm, då blir det 16 och 68 i Mälaren och 16 och 73 (Stockholm VTS) i Saltsjön. Av samma orsak. Man kan ju alltid ropa upp på 16 och sedan byta till L1 eller L2. Tänkte vara runt Vaxholm lördag dag och sedan en tur till Biskopsskär via Baggensfjärden lördag kväll-måndag kväll. /A VHF SD3958 Doris Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andreasmy 0 Postad 11 Juli , 2008 Blir till att passa södertälje vts så man har koll på färjorna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser