Rastignac 0 Postad 28 Juni , 2008 Jag funderar på hur en Hallberg Rassy 24 Misil II är som havsseglare? Jag har inte sett den någonstans här i diskussionerna om båtar, finns det någon särskild anledning till det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 29 Juni , 2008 Hej! Har haft en Misil II och det är en mycket trevlig segelbåt. Välseglande, välbalanserad och trygg för sin storlek. Ägaren som hade den innan seglade den ensam till Västindien och tillbaka. Vi seglade den över hela västkusten, Stockholms skärgård och ostkusten. Min f.d. flickvän och två kompisar seglade den non stop (nästan, de var inne i Kalmar och hämtade upp mig) från Långedrag till Saltsjöbaden på 6 dygn. Den vi hade saknade motor så vi seglade över allt. Jag har altså fullt förtroende för Misil II som havsseglare. Sen ska man inte glömma att en 24-fotare är en 24-fotare med all för och nackdelar. Skulle du köpa och vill ha lite tips och råd s har jag ett litet lager de flesta kommer från den ägaren som långseglade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 260 Postad 29 Juni , 2008 Det verkar ju gå att segla till Karibien med en Misil II så..?http://www.hallberg-rassy.com/owners_gallery/gallery5/Owners_misil.html Om det är bekvämt är nog en annan historia. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 29 Juni , 2008 Japp! det är den som vi hade en gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser