Gustaf76 0 Postad 23 Juni , 2008 Hej Har en Suzuki DF 2,5 till jollen och den läcker olja när man lägger den i sk transportläge. Den ska lämnas in för garanti...men vet någon om det beror på att man lägger den ner ? Det står i instruktionsboken att den kan läggas på ena sidan för transport.. Hjälp ! Gustaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 23 Juni , 2008 Fyrtaktare som läggs på fel sida kan läcka olja genom att oljan rinner från cylidrarna genom ventilerna och till förgasaren. Förutom kladdet så måste förgasaren göras ren. Därför är det viktigt att lägga dom på rätt sida. Av den anledningen så är jag skeptisk till att ha fyrtaktare till jollemotorer som ska stuvas undan titt som tätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustaf76 0 Postad 24 Juni , 2008 Men jag lägger den på rätt sida..det finns en ettikett på kåpan som säger this side up for storage and transportation så det känns som om jag gör rätt. /G Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser