Boggo 0 Postad 4 Juni , 2008 Hej. Jag har precis köpt en Hydra för att testa hur det är att segla för första gången i mitt liv. Håller just nu på att gå igenom elen för att få igång lanternorna, vilka inte lyser. Jag undrar om någon vet vad för något bilden föreställer, den tillhör elsystemet men jag kan inte luska ut vad den är till för:) Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tillstrom 0 Postad 5 Juni , 2008 Har också en hydra men ingen sådan pryl som du har inkopplad... Min hydra tenderar att ha mycket hemmabygge över elsystemet och kanske inte är det pålitligaste... Men lanternorna lyser iaf... För mig ser det ut som om det skulle kunna vara ett 12 V uttag Typ cigarrett uttag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
velcroman08 0 Postad 5 Juni , 2008 Det är ett 12V uttag. Jag har för mig att Bosch tog fram den där typen av uttag för ett antal år sedan för att få alternativ till vanliga cigg uttag. Vet inte om det går att köpa fortfarande, jag har i alla fall inte sett det på länge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boggo 0 Postad 11 Juni , 2008 Det var det jag misstänkte, tack för svaret. Så uttaget används inte längre och man skulle lika gärna kunna montera bort det? Min Hydra är varvsbyggd och hyfsat fin inuti. Taklampan(som är original) fungerar med det gör däremot inga av lanternorna. Får hoppas att det är ett bra tecken att ingen av lanternorna fungerar:). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser