sandgrund 0 Postad 11 Maj , 2008 Hej! har en yamaha autolube 20hk årsmod 88-90 utombordare som har fått för sig att krångla i år. premiären igår så starta den till slut efter många försök och nya tändstift. Idag dock så ville den inte igen så man fick ge upp till slut. Tog ut stiften och visst var den lite kladdiga igen men torka rent dom. Använder mycket gas och inge chock. Dödmansgreppet är ditsatt. Förra året var den hur lätt som helst att få igång och mycket pålitlig. Finns det några vanliga fel på dessa eller hur ska man göra för att få igång den???? trist att vara kvar på land.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 11 Maj , 2008 Kanske dags att göra ren förgasaren? Ganska vanligt att de beckar igen under vinterförvaringen (speciellt om de ej tömts på bensin på hösten innan den ställdes undan). /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
torsdag 0 Postad 11 Maj , 2008 Jag är inte super-haj på motorer, men en indikation på var man ska börja leta är just om stiften är blöta eller torra. blöta stift tyder på att den får bränsle, men att ngt gör att tändningen inte lirar. att det funkade när du hade helt nya stift styrker det tror jag. kan det vara så att du har ngn dålig tändkabel, eller liknande? om det är brytare på den motorn kan du kanske testa att titta på hur dom ser ut och om dom öppnar och stänger som dom ska. nu är jag ute på tunn is, men så hade jag börjat. dvs se om man okulärt kan se ngt som ser trassligt ut med tändsystemet. Kanske ngn som är mer meckare kan spola eller förtydliga det jag skriver?! :-) /Tor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sandgrund 0 Postad 11 Maj , 2008 Ja jag körde den helt tom på bensin innan upptagningen så det felet är det nog inte iaf. Det knasiga är ju att den starta till slut igår så helt död är den ju ändå inte.. tänkte om det kunde vara glapp i nått kanske.. Är det vanligt att kontakten till dödmansgrepper börjar glappa så den bryter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser