shipman28 0 Postad 10 Maj , 2008 Min logggivare läckte lite förra sommaren så jag tänkte jag skulle se till att allt var sjysst - visade sig att plasten blivit spröd och spruckit - båten kunde gott ha sjunkit om jag inte upptäckt detta... Problemet är att min logg är en äldre (dock digital) modell av typen NASA - jag har försökt söka på nätet efter någon som säljer delar till den - känns onödigt att byta givare och elektronik för att genomföringsröret är trasigt... Frågan är 1) finns sådan reservdel att köpa nånstans, var? 2) kan man billigt / enkelt tillverka ett sådant rör genom att modifiera någon slags genomföring, nån som provat... att föredra att ha en i metall? 3) Plasta igen hålet, lita på GPSen - eller är det att göra det onödigt bökigt för sig? Loggen sitter inte skitbra placerad då man måste dra in den när man ska lyfta båten med sling... 4) Köpa en ny (billig) logg? Plotter känns onödigt dyr och stöldbegärlig - men kan man tro att man för 1000-1500 kan få en kombinerad logg lod med NMEA? Börjar det kosta mycket mer är det ju nästan vad en billig plotter kostar... Importera? Köpa begagnad? Tips, råd? Har 3v kvar till sjösättning... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser