Gå till innehåll
torsdag 02 maj 2024
Henrik_st

Skador på elektroniken vid stöld?

Rekommendera Poster

Hallå allihop!

Blev utsatt för stöld i höstas, dom tog motorn på en båt jag ägt i ett par timmar... Skrikandes

båten är nu på verkstad för montering av en ny beg. motor (samma modell som innan) och problemet är nu att en del instrument vägrar att fungera, trim/tilt och varv/knop samt att den inte vill döda motorn med nyckeln... verkstaden skulle ta kontakt med försäkringsbolaget i morgon och jag skulle bara vilja ha lite mer kött på benen inför vad som komma skall... har ju en känsla av att dom kommer påstå att mätarna inte fungerade från första början och jag kollade faktiskt inte alla instrument vid köpet (köpte på land). men hade igång motorn flera ggr och hade inga problem med tändningslåset...

Frågan är ju då, kan kortslutningsströmmen från stölden ha förstört instrumenten? (Tjuvarna klippte allt rakt av...)

Henrik

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror att dina instrument och din gamla motor är synkade, du har ett styrdon i motorn (dator) som måste stämma överens med instrumenterna. Det är samma fenomen på bilar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkstaden hörde av sig... dom hade missat en övergångskoppling på ett ställe och kopplat tokigt på ett annat... allt ska tydligen fungera nu, känns ju tryggt..?

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...