Gå till innehåll
söndag 17 augusti 2025
Gäst Mariage

Bryggsnack, ligga vid bryggan hela året.

Rekommendera Poster

Gäst Mariage

Hörde i helgen att fler och fler väljer att ligga i hela året. Vid Nynäshamn ligger det massor med båtar i hela året och det ökar. Hörde att vissa försäkringsbolag tar en högre avgift om man ligger i vintertid medan andra inte gör det. I mitt fall så betalar jag en avgift för hela året och det är ingen höjning vare sig jag ligger i vintertid eller tar upp. Många marina bryggor har idag ström, men många är av den äldre modellen och är utan jordfelsbrytare. Kolla upp det, meddela hamnansvarige och montera dit en egen vid användning. En billig livförsäkring.

/M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi tar upp båten, men det är mycket vänligt av dig att komma med tips till andra. Sådant uppskattas! Nästa tips hoppas jag gäller även mig...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

Även din kommentar.

Pratade med wikinn marina som har båtarna liggandes i mestadels, de är plast, alu och även träbåtarna får ligga och det går bra. Det är en enorm ökning på boende i båt och med de hyror som är idag eller som komma skall så förstår man att ju att folk flyr lägenheter och söker andra alternativ.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

En annan sak som jag ser att många har och som jag själv ska skaffa, är kuddarna vid bryggan. Ser ut som fendrar men jag har inte tittat på dom närmare. De måste ju vara bra ifall det blåser upp och båten slår i bryggan!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...