Gå till innehåll
tisdag 30 september 2025
7anne

Navigator...

Rekommendera Poster

Tänkte tipsa om en grej,.. Ni kanske redan känner till det, men ändå...

Har kört med bärbar i våra båtar i många år med nav-program och det funkar ju kanon.

Nu skaffade jag en sån här jäätebillig Biltema GPS. Kunde inte låta bli att kladda med den och för att göra storryn kort så låste jag upp WinCE i den. Installerade OzieCE och sjökorten. Funkar skitbra att ha med sej i lillbåtarna el, som backup.

Har kallibrerat div inscannade kartor och även lyckats konvertera och kallibrera om Gröna kartan så att den funkar i OzieCE.

I datorerna har vi alltid kört med Fugawi men i PPC-verson är OzieCE oslagbar (tycker jag)

Har även haft Fufgawi och Kartex installerad, men som sagt Ozie passar mej bäst...

Ett tipps på ett jäkligt billigt och bra alternativ till Navigator...

Vet att det funkar med Packard Bell, Mio och många flera...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Superintressant, jag har mailat dig för att fråga hur du gjort, men kom på att det kanske är ännu bättre med en förklaring här på forumet, om det inte är för invecklat.

MVH

Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

Inressant.

Kul.

Tack.Glad

Funderar på de tekniska detaljerna, ansluter du till usb eller serieport?

Utgång från GPS är det NEMA?

Behöver konvertera den utgången till usb för att kunna ansluta min gps till den bärbara. Hur har du gjort med den detaljen?

Hälsningar,

Kalman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

pixel.gif
/DIGITALT/ pixel.gif     pixel.gifpixel.gifpixel.gifVisa pixel.gifpixel.gif
Media GPS
Digitalt navigationssystem. 3,5 pekskärm (LCD, färg) med batteriladdare (220 V), kabel för anslutning till bilens cigarettändaruttag (12–24 V) och praktisk hållare med sugpropp för montering på insidan av bilfönstret. Guidar dig vart du vill i Skandinavien genom tydliga röstanvisningar. Fungerar även som MP3-spelare samt har funktioner för att visa film och bilder. Levereras med separat SD-minneskort (512 Mb) samt USB-kabel för anslutning till dator.
Tekniska specifikationer
Stöder MP4, DIVX, MOV, MQV, WMV, AVI, ASF, WVX, MP3, WMA, OGG, MPC, MKA, WAX m.fl.
FlashRom: 32 MB
SDRAM: 64 MB
SD Memory card: 512 MB
GPS Chip set: SiRF III
CPU: 300 MHz
Kartleverantör och applikationsuppdateringar: Destinator

Så laddar du ned applikationsuppdateringar till din GPS (PDF)

För information om uppdateringar etc. se Destinator Technologies webbsida.

pixel.gifpixel.gif 
Totalt novis men menar Du denna? har en Navman 330 liggande funkar det på den oxå???Dela snarast med Dig hur Du gjorde alltså inte övergripande utan steg för steg.inget pris fanns angivet mer kött på benen tack!!!Funkar det med Fugawi alt seaclear oxå???
pixel.gifpixel.gifpixel.gif  

Senast ändrad av Minego | 15 april 2008 | 22:06

Senast ändrad av Minego | 15 april 2008 | 22:07

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur man gör beror på vilken GPS man har. Finns lite olika sätt....

När den väl är upplåst och man har installerat önskad programvara och kartor så ansluts den inte till någonting. Man får ju upp allt i 3.5 skärmen...

Här är några gamla dumpar av min GPS. Den är ännu mer moddad i dag...

Det är en Biltema GPS för 900:-

http://picasaweb.google.se/emailamej/BiltemaGPS02

Man kan även byta hela GPS:ens skin så att man får en helt ny meny med knappar till diverse program...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fick ditt mess nu...

Har en tråd på ett annat forum (Heter 1000Mbit där)

Har skrivit en enkel guide för hur man gör med Biltemagpsen...

I teorin borde samma metod och fil kunna användas på dom flesta maskiner. Har provat på en Packard Bell och det gick bra. Biltema maskinen tycker iofs, jag är enklare av olika skäl...

Gå in och läs, finns länkar till andra forum med info hur man låser upp andra maskiner....

Här är tråden om hur man låser upp:

http://www.speedcams.se/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=779'>http://www.speedcams.se/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=779

Här är till forumindex:

http://www.speedcams.se/

Välkommna in, är ju kul om ni reggar er där med och blir aktiva i trådarna...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...