Gäst Tilt Postad 11 Maj , 2004 Min Power-Trim mätare fungerar ej, den har fastnat i nedersta läget. Vad kan vara problemet?? Är det bara mätaren som fastnat eller är det nån givare?? Motorn är en Evinrude 60 HK-97:a Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Tilt Postad 17 Maj , 2004 Ingen som vet nåt om detta?? :-| Var sitter givaren på PT't?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kungen Postad 22 Maj , 2004 Har samma problem på min 87 120 Johnson. Dålig kontakt eller brott på kabeln som sitter på s mellan trimmätaren och trimcyl. Borde vara samma på Evinrude - kolla! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stiga 0 Postad 7 Augusti , 2010 Gammal tråd men säkert någon som söker och kommer hit till och från så jag lägger till lite info: Kolla så att den mekaniska lägesgivararmen som sitter i närheten av trimkolvarna inte har fastnat. Dumt att felsöka elen om det är ett enkelt mekaniskt fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 7 Augusti , 2010 Personligen kollar jag aldrig den mätaren.. man trimmar mera på känsla, enda användbara mätarna är enl mig varvmätaren, oljetrycksmätaren och bränslenivå mätaren..På en utombordare ser man ju hur den ligger, på drev är det lite annorlunda har jag märkt.. Senast ändrad av Mark77 | 07 augusti 2010 | 20:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 7 Augusti , 2010 Ju mer inputs hjärnan får att arbeta med desto bättre fungerar känslan så Du bårde använda alla medel inkl tiltmätaren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sudden 1 Postad 10 Augusti , 2010 Håller med föregående talare. Gången i vågor bestämmer när det är rätt. Vid smult vatten ser man det direkt på sidosprutet och var skrovet släpper från vattnet. På min båt hör man även när propellern börjar komma väl nära ytan då den börjar låta mer Har du även vajerstyrning känner du det i ratten Vid vattenskidor så hör du direkt om propellern börjar kavitera på motorvarvet Vad sen mätaren visar är egentligen ointressant. Min har aldrig fungerat och funderade på fixa det till jag insåg vad en ny givare kostade och om det egentligen spelade någon roll. Sudden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser