Gå till innehåll
lördag 27 juli 2024
jonnywid

Sjösatt!!!

Rekommendera Poster

Nu är båten i spat. Skrattande 

Riggad och klar med segel provkört motor och kollat alla lampor och lanternor. Jugfruturen med nya båten är avklarad 40 minuter med motor, får prova seglen en annan gång. Hon har fått nytt namn oxså Tora blev det.

Väntar nu på solen och värmen som skall komma lagomt till kanal färden den 2 Maj hoppas jag, då skall vi gå hela kanalen till Sjötorp från Mem. Vore kul och veta om någon annan på sidan skall gå sammtidigt åt ena eller andra hålet.

Mvh Jonny W

post-16968-1394235421,6484_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trevligt! Jag som inte ens tagit bort presenningen på min båt än. Men nu har dem lovat bra väder imorgon så då får man vakna tidigt och börja tvätta av båten. Sen blir det målning, vaxning och bottenmålning. Båten åker i plurret först den 24 maj. Var nere idag (13/4)och plockade bort presenning och noaställningen. Samt tvättat av hela båten.



Senast ändrad av Crona | 13 april 2008 | 19:22



Senast ändrad av Crona | 13 april 2008 | 19:23

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kära Jonnywid, jag skulle ALDRIG ha sjösatt nu!!!
(skämt åsido, jag är bara avundsjuk)

Själv ska jag i den 25/4, var nere idag och förberedde masten i snöglopp och regn men det var det värt.

Lycka till i sommar

//Christer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Olika faller ödets lotter.

 

Jag skall snart göra den först åtgärden inför årets sjösättning. Ta upp båten.

 

Bilden är från det höga högvattnet för ett par månader sen, när vattnet sjunkit undan en halvmeter.

 

tommy

post-945-1394235422,8956_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sjösatte igår lördag som vanligt snöade det på morgonen..... Riggat, putsat och monterat idag. HÄRLIGT!!!!!!!!!!!!!!  Ska sätta på seglen kommande lördag.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tvättad! Nu ska hon bara vaxas, bottenmålas och sjösättas. Idag var det härligt väder och en god kopp te i vårsolen.

post-15276-1394235423,1967_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nog blir man avundsjuk på jonnywid.

Tvättade båten idag och stod och tittade på en familj som gav sig iväg ut denna underbara söndag. Precis utanför hamnen satt de segel i den svaga nordvästvinden och försvann bakom udden.

Om det ändå varit jag!!! Men sommaren kommer säkert i år också och om fyra veckor sjösätter jag. Ser fram mot att få försvinna bakom udden.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattulerar till er som har hunnit sjösätta, jag som inte ens har hunnit sätta på sommardäcken på bilen. Förhoppningsvis kommer våren med mera sol och maj månad börjar ju närma sig så det ska bli riktigt skönt att komma igång och börja jobba nere vid varvet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...