Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
tuppen_ericson

Elektrisk utombordare.

Rekommendera Poster

Håller på att testa en elektrisk utombordare. Har testat på lite olika skrov och rigg vinklar batterier m.m Men tycker propellern e för löjlig. Någon som testat byta bygga om eller funderat kring detta. Dom är ju lika på alla små elvispar. Om någon har något annat att dela med sig av när det gäller dessa tysta motorer vore jag glad. Mvh Anders.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm..., jag hade hoppats att någon skulle höra av sig här. Jag funderar själv på att testa med elektrisk utombordare om något år och det hade varit kul att se lite konkreta erfarenheter. Du kan inte dela med dig av dina egna så länge?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo har testat lite olika nu. Och vill säga att det är ett bra koncept. Så länge man inte har för brottom så är det kanon. Enkelt och tyst. Glider runt bland kobbarna och fiska e mäktigt ro givande. Men ska testa lite med olika propellrar någon dag. Vore fortfarande roligt om man fick tag på någon som exprimenterat lite med dessa motorer.

Har du något roligt att berätta så dela det gärna med oss

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har beställt en Minnkota 55 a lovar att rapportera hur den funkar.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väcker en gammal tråd...

Jag har provat el-utombordare på gummijollen i somras. Den blev en Minn Kota Endura 30 som är föredömligt tyst och lätt. Batteriet räcker förvånansvärt länge trots fullgasåkning. Är mycket nöjd med motorn och att slippa kladdet med olja och bensin.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte en ersättningspropeller från ett företag i Wales i höstas.

Det som skiljer är att det är en trebladig propeller. Den är gjord för att passa olika elmotorer och det finns olika modeller. Den verkar gå något snabbare och vara något starkare med den nya propellern. Jag har en Minn Kota 55, förmonterad (se bild). Men det måste sägas att det inte är så stor skillnad, men det kanske skiljer på olika båtmodeller.

Nätadressen till det trevliga familjeföretaget i Wales (som också har andra båtprylar) är: http://www.kernowrat.co.uk/page37aa.html

 

 

 

post-29234-1394235717,5085_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ursäkta! Sagda firma ligger ju i Cornwall och inte i Wales. De var i varje fall snälla nog att sända propellern till ett hotell i Wolverhampton som jag tillfälligtvis bodde på.

UP THE WOLVES!!!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...