joakimjohansson 0 Postad 21 Mars , 2008 Jag är i färd med att plocka bort mitt 270-drev. Nu har jag till sist kommit till att ta loss axeltapparna, jag trodde att jag helt enkelt skulle slå loss dem utifrån och in. Då såg jag att den var ett skruvhål i sidorna (väl övermålade) ska man vrida tappen ett kvartsvarv för att få ut den eller hur funkar dem? Dom sitter nämligen stenhårt när jag försökte skruva ut dem. (jag har lossat de två insexskruvarna som låser axeltapparna). ps. är den nån som har nåt tips för att få loss extremt hårt åtsittande oljeplugg till samma drev? Går det att pumpa ut ALL olja genom hålet för oljestickan? Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 21 Mars , 2008 Spåren är för att du ska kunna vrida axeltapparna rätt när du monterar, så att du sen kan få i insexbultarna. Se bifogad instruktion ur Volvo Pentas GDS-handbok. Oljepluggen tar du loss med en slagskruvmejsel. Kostar 79 kr på Jula. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 21 Mars , 2008 Nej du skall trycka ut axeltapparna. Oljepluggen lossar du genom att bruka en slagskruvmejsel. (Nej det går inte pumpa ur all olja)mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser