Gå till innehåll
söndag 05 oktober 2025
zappe

Flödesmätare

Rekommendera Poster

Det sitter en flödesmätare för att mäta bensinförbruknigen monterad på den Flipper 760 jag köpte i höstas. Tyvärr fans det ingen manual, så jag vet inte hur den fugerar. Kanske måste den kallibreras på något vis. Finns det någon som har eller vet något så är jag tacksam för tips.Om jag inte minns fel står det NAV-mann på insrumentet. Minns jag fel får jag återkomma efter helgen, då det ser ut att bli trollingväder. Har båten i Simrishamn just nu.
För övrigt tycker jag det är onödigt av vissa segelbåtsägare att hoppa på oss motorbåtsägare i miljödebatten. Det blir bara dålig stämning båtägare imellan. Med dom bensinpriser vi har är det nog ingen som inte gör vad man kan för att hålla nere förbrukningen. Alla kan inte ha samma intresse. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena, när jag kopplade in min så va det bara och kapa bensin slangen och koppla in den. sedan koppla ström till och - kablarna. Sedan kopplade jag in den till instrumentet.

Jag behövde inte kallibrera eller ngt det va bar aoch koppla in och leka lite med menyerna så man hittade funktionerna. Jag har en lowrance. Jag beställde min flödes mätare från usa och fick den för halva priset ink frakt och skatt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...