Gå till innehåll
tisdag 30 april 2024
Ekekullen

Kartplotter

Rekommendera Poster


Beror helt på vilka krav du ställer. Skärmstorlek, upplösning och typ av kort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jämför pris på kort också. Själv tycker jag strömförbrukning är viktig så den parametern bör också vägas in.

 

Har själv en Garmin 292 som jag tycker funkar bra men ska man åka lite längre sträckor så är korten ganska dyra då de är indelade i små områden. Så om jag skulle köpa ny idag tror jag Raymarine vore bättre. De drar enligt uppgift mindre ström också ialla fall de större modellerna.

 

Som du märker inte helt lätt att svara på. Beror på vad man har för kriterier.

 

/// J-O

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är ju väldigt individuellt det där. Kolla på lite olika plotters i affärer, mässor mm.

Tänk lite hur långt ifrån den du sitter, vad du vill ha den till och hur mycket du tror dig komma att använda den. Knappa o pillra så hittar du nog en som känns bra. Tänk inte bara på priset utan tänk att du ska få något du vill ha för pengarna.

 

USA-import är en mycket god idé. När man kan handla för under halva priset mot i Sverige så blir det bra svårt att hitta någon anledning att handla i Sverige.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Har samma dilemma, ändrar mig från dag till dag. Men som alla sagt ovan klämm och känn.

Eller gör upp en egen lista med behov.

Exempel

*Minst 5 tum

*Smartcraft kompatibel

*Bäst i test i någon tidning (dvs något proffs har tyckt till)

*Prisbild (dvs max 6000 kr ex)

*Pris på sjökort

*Vilka områden finns på kartan

*Upplösning på skärmen

 

Efter att du bockat av vad som känns viktigt kanske det finns två plotters kvar att välja.

Köp någon av dessa!!!

Du kommer ändå att ångra dig om ett år när det kommit ut något bättre och billigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Tack för alla förslag, har beställt en Lowrance LMS 522C med ett Navionics Gold sjökort.\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-smile.gif\ border=\0\ alt=\Smile\ title=\Smile\ />



 

Senast ändrad av Ekekullen | 29 februari 2008 | 06:44

post-10000933-1394235365,2832_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...