pgh73 2 Postad 15 Februari , 2008 Ja ha, planen är att sticka ut o fiska imorgon. Jag har precis hämtat båten från vintergaraget och upptäckte att eltilten inte funkar till belåtenhet. Läget: motorn, yamaha 70hkr -90, startade ganska enkelt efter vintern, men eltilten är oerhört seg. Den liksom orkar inte att lyfta upp motorn, ner inga problem. Den funkade perfa när vi ställde in den för vintern. Någon som har tips på vad det kan vara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 15 Februari , 2008 Batteriet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 427 Postad 15 Februari , 2008 Rörliga delar behöver smörjas? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 15 Februari , 2008 Nu vill jag på intet sätt låta dryg, men om batteriet är dåligt borde väl jag inte få igång motorn? Vilka delar bör jag smörja, då bör jag först öppna upp hela mekapäreen väl?! Testade precis och nu går den varken upp eller ner, aber doch. Blir väl till att lämna in den... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 15 Februari , 2008 Går elmotorn fortfarande? Har du tillräckligt med olja i hydrauliken? Är ventilen som ska öppnas vid hand/nöd-tiltning ordentligt stängd? Har du några oljeläckage? Några saker du kan kolla innan du åker till verkstan.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 15 Februari , 2008 Motorn till tilten funkar, läcker inte - inte vad jag kan se. Skall se om jag kan kolla oljenivån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Murcla 0 Postad 16 Februari , 2008 Koppla ström direkt till tilltmotorn för all kolla om felet sitter före eller efter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser