Gå till innehåll
torsdag 31 juli 2025
Johan_M

Val av GPS?

Rekommendera Poster

Hej på er!

Tänkte inhandla en GPS till min Örnvik 500 från 2003.

Har redan ett ekolod Bottomline Tournament 1100 som sitter monterat.

Någon som har något/några bra förslag på modeller och typer, är helt nollställ på det här :(

Tack på förhand!

MVH

Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej johan!

VEftesom du har en styrpulpetare. Är det nog vettigast att köpa en GPS har inbyggd antenn och är lätt att ta med sig. Nu på båtmässan har du ett stort utbud, välj någon av de stora märkena. För på så sätt tillförsäkrar du att det finns service inom landet. Vilket du väljer är upp till din plånbok och smak. Tänk bara på att inte välja en med liten skärm samt att denna skall vara tillräckligt ljusstark för att synas i solljus. Därtill bör skärmen vara lätt att dämpa ljuset på. Idag är det väl nästan frågan om färgskärmar så den frågan bör inte var något problem. 

Så mitt råd är att titta, klämm och känn vilken verkar vara lämplig för dina behov. Men glöm inte att skärmen måste vara lätt att ta loss/med sig. lycka till/Nitro 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ojojoj, Johan! Du är långt ifrån den förste att ställa den här frågan. Så gott som ALLA tillverkare gör fina apparater och det är väl mest pris samt prylgalenhet som avgör vad man ska välja. Själv har jag en Garmin 525s, som jag inte riktigt hunnit testa fullt ut än. Just denna är lite av kungen av de mindre skärmarna. Nu har den i och för sig en massa finesser som man sällan eller aldrig använder. Personligen köpte jag min på nätet från www.gpsdiscount.com och det funkade jättebra. (Det finns en tråd om det på här på MG.) Vill man komma riktigt billigt undan går man på en äldre modell från något av de mer kända fabrikaten och köper den i, exempelvis, USA. Hoppas att detta inlägg är till någon hjälp...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...