nmop 0 Postad 2 Februari , 2008 Hej. Någon som vet någon bra firma i Stockholmsområdet som kan byta glas i mina däckluckor? Är det någon som har gjort det själv med bra resultat - dvs tätt och inget kladd ?Mvh NP Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mercr 0 Postad 2 Februari , 2008 Hej Du har fermprodukter i sthlm 087427242 Jag mallade av min ruta och skickade mallen till en firma i göteborg nu i vintras, det var innan jag visste att det fanns en likadan firma i sthlm, Jag fick en snygg plexiruta med solskydd med borrade hål Lika som min gamla repiga Lewmarlucka. Jag demonterade glaset och monterade själv du behöver köpa tätningsmassa (samma som bilrutor sitter i) finns hos glasmästare och silicon antimögel. Lycka till lite kladdigt att skrapa bort den gamla tätmassan men det är inte svårt Jag har alltså en Lewmarlucka till en segelbåt storlek ca 55X55cm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snailship 0 Postad 3 Februari , 2008 www.vallentunaglas.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nmop 0 Postad 3 Februari , 2008 Hej. TAck för svar. Hur mycket kostade glaset? mvh NP Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mercr 0 Postad 3 Februari , 2008 tror jag pröjsade 2lapp med frakt borrade hål mm hade säkert blivigt billigare om jag kollat några andra firmor och borrat hålen själv, men tror att plasten acrylatplast någonting med solskydd är ganska dyr. Hör av dej vad du fick för pris är nyfiken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser