Gå till innehåll
lördag 22 november 2025
captain_cat

Ohoj landkrabbor!

Rekommendera Poster

Fick ett svidande mottagande på siten! Men efter att ha chattat med några av er så inser jag att det faktiskt finns utrymme för tjejer som kan lite om livet på land..... (okej då å på sjön....)

Gubs å jag träffades på sjön - han matros och jag styrman.... sedemera Kapten (även om ni inte gillar det..... SKITER jag i faktiskt). Vi har annorlunda ordning på detta skepp så ni vet. Gick bra ända tills vi fick barn. Hur fasen kan man vara borta i 3-6 månader när man har bebisar hemma? Har ni provat det? Vi testade men det funkade inte. Så nu har vi bägge blivit landkrabbor och försöker så gott det går att ordna livet för våra små prinsar o prinsessor.... Fast varje dag längtar vi ut på de stora blå..... Kommer nog att ta med ungarna på jorden-runt-kryssningar i framtiden. Finns det en bättre skola?

Cat-kram

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns en artikel om det med skola o.s.v i något nummer av praktiskt båtägande. Jag skall kolla upp det när jag har tid, vilket nummer det var.

Ha det så bra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men jag förstår vad du menar om att alltid längta ut på sjön... En enda sak ångrar jag i mitt liv, det är att jag aldrig mönstrade på den båt jag fick jobb på som 16-åring... Har hela mitt liv längtat efter den dag då jag äntrar upp på fartyget på ett jobb som sjöman, får jobb på en båt som går i Europa-trafik som en start... och mönstrar aldrig på... hur j-a dum är jag egentligen...? Har sedan dess gått och väntat på en chans som aldrig mer kommer att inträffa... p g a att utbildningarna nu för tiden är såpass stora att det blir allt svårare att mönstra på... Är idag 45 år, har iofs ett bra liv med fru, vuxna barn och -äntligen- egen båt som jag och frugan kan vara ute med i flera dagar i sträck om vi känner för det... vi älskar hav & båtliv, både jag och min fru, så jag måste ändå säga att jag är kapten på min egen skuta... och det är ju inte fy skam...\Smile\

Glömde att säga: Mycket välkommen till denna site. Det är som överallt annars... det finns bra folk, och det finns sämra folk...alla kan inte samsa med alla...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...