Lars_J 0 Postad 28 December , 2007 HJe, jag fick en SXK-vimpel i julklapp, den fyrkantiga modellen. Nu är frågan, skall jag använda den på segelbåten eller motorbåten? /Lars J Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 28 December , 2007 Du skall naturligtvis ha en på varje båt, och måste du välja så använd segelbåten. När man tittar på SXK´ s reglar för att använda våra (SXK´ s) bojar har det på vissa ställen stått som krav att man för vimpel. Tittar man på SXK´ s hemsida står det bara att man skall ha för året gällande båtmärke. http://www.sxk.se/verksamhet/bojar.asp Båtmärket får man om man registrerar båten i SXK. Har själv två segelbåtar men har bara den övernattningsbara registrerad i SXK och för vimpeln på den. Det är den jag brukar ligga i SXK´ s bojar med. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 311 Postad 28 December , 2007 Hej! Segelbåtar skall ha flaggan (den fyrkantiga). Motorbåtar vimpel (den trekantiga). Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anemos_ 1 Postad 28 December , 2007 När det är fråga om en VIMPEL, så kan du använda den på Segelbåt som Motorbåt, men inte förståss där bak i aktern, där skall du ha den blå/gula flaggan, men på en segelbåt, i salingen (spidaren) styrbords sida, och på en motorbåt på gösstaken ! Har du inte gösstake, så i fören, fördäck på en liten pinne ! Senast ändrad av Anemos_ | 30 december 2007 | 17:48 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser