Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Chris07

Ny avdelning - Medlemmars filmklipp

Rekommendera Poster

 

Hej alla!

Idag börjar vi bygga upp vår nya avdelning medlemmars filmklipp i webb-TVspelaren.  Det  är en avdelning där ni alla medelmmar på maringuiden kan lägga upp era egna marina filkmklipp. Filmklippen kan vara allt från då ni drog upp båten till sommarens bästa marina minne. Kravet för att få visa sin film är att materialet är marint och etiskt korrekt. Reklam tillåts ej i klippen. Vill du visa upp ditt klipp, skaffa ett konto på YouTube och ladda upp dit klipp där. Till www.youtube.com. Maila oss sedan länken till ditt klipp, så aktiverar vi ditt klipp under medlemmars filmklipp. Ditt mail skickar du till info@maringuiden.se.

 

Under våren 2008 kommer vi sedan starta en tävling där ni alla medlemmar får rösta fram det bästa bidraget på maringuiden.

Välkomna med era filmklipp!

Vänliga hälsningar

maringuiden.se 

 

Senast ändrad av Chris07 | 06 februari 2008 | 15:20

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst SwanBoat

Very good  \Money

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen så är ju några filmer skickade, var kan man se dem?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


På MGs första sida så finns d en rubrik till höger där d står Filmklipp, sednan kan man välja Medlemmars Filmklipp eller Maringuidensfilmklipp..

 

 

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Har försökt att göra som MG hänvisar. NÄ, LÅTER MYCKET KRåNGLIGT, att via YouTube skicka inn detta !

 

Joo, på YouTube så lyckas det. TITTA HÄR !

Mitt lilla filmsnutt ! Åtminstonde kan mann titta på det på YouTube !

 

Eller titta på det här, verklig  sjögång !

http://www.youtube.com/watch?v=F3_u5KrcsPQ&feature=related

 

Eller detta lilla snutt, MONSTER WAVE !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Senast ändrad av Anemos_ | 03 januari 2008 | 06:47

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja du Anemos... Jag har oxå försökt skicka men det går FAN inte... Får väl skicka en CD till Stavhammar på posten om det ska fungera... \Laughing\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Hej !

Här på filmklipp verkar det inte röra på sig !

MG skriver:

Medlemmars filmklipp
I webb-TV-spelaren ”medlemmars filmklipp” kan ni alla medlemmar på maringuiden.se lägga upp era egna marina filmklipp. Filmklippen kan vara allt från då ni drog upp båten till sommarens bästa marina minne. Kravet för att få visa sin film är att materialet är marint och etiskt korrekt. Reklam tillåts inte i klippen. Vill du visa upp ditt klipp, ladda upp klippet på info@maringuiden.se.
maringuiden.se

 

Har skickat inn ett par filmsnuttar till MG, men ingen reaktion på något ställe !

Tittade flera gånger på Förstasidan och mrdlemmars filmklipp ! Där är det bara reklam !!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

MG-s ägare och chris och admin med flera spelar inte på samma planhalva som vi gör, dom lever sitt liv och svarar inte på frågor gällande MG och dess funktioner eller deras affärsidé!

Varför har jag svårt att förstå då det måste finnas en stor fördel med att fler personer blir intresserade av ett bra forum som fungerar, men icke, insändare efter insändare, du, jag och steve med flera skickar direkta frågor till dom, men intresset är noll, verkar det som\Innocent\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

(Detta är ett inlägg för att avancera i gradbeteckninen på Marin Guiden)

Tjena vänner  - det finns kurser för att navigera på internet - hur man laddar ner filmer etc. Inte vet jag om ni behöver det - men om ni vill ha en crash-course så är det bara att anmäla sig till mig. Jag listar ut det mesta. Tjoho!

 

Och förresten var det roligt med ömsom sol - ömsom regn idag. Man kan ju hoppas på väder i sommar!

 

Catkram

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!
Självklart är vi grymt intresserade av era klipp. Alla klipp som vi får in lägger vi såklart upp med en gång. Så testa maila oss igen om de inte kommit fram vilket känns konstigt.
Vi hoppas på många bra klipp nu framåt våren!
Ha en skön helg!
 
//maringuiden.se 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag är ny medlem här och jag undrar ett par saker ang tävlingen. Jag vill gärna vara med men kommer inte kunna filma förrens i vår eller sommar. Vill gärna visa upp vår båt och tycker om att filma och klippa på amatör nivå.

 

1. När är sista bidrags dagen? våren---sommar---höst????

2. Vad vinner man?

3. Jag skall åka över Andamanska havet i en 50 fotare om en månad. Kan man använda det eller skall motivet bara vara svenskt?

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Gå alltså in på YouTube och skaffa er ett YouTube-konto. Ladda sedan upp er marina film. Detta pågrund av att det inte ska bli några konstigheter med uphovsrätter osv. När ni sedan väl laddat upp er film får själva klippet ett slags destinationsnamn på YouTube. Det är detta namnet ni skckar till oss. Då kan vi leta reda på klippet i Youtube och sedan länka in det på maringuiden.se.

 

Vi har tänkt att starta en tävling under våren där alla bidrag tävlar mot varandra. Vi hoppas därför på en stor mängd bidrag innan vi drar igång.

 

Skickar ni originalklippen till oss via CD-skivor kan vi tyvärr hamna i en konstig upphovsrättssituation. Därför detta något konstiga tillvägagångssättet. Hoppas i alla fall att ni alla vill bidra med något kul/bra filmklipp.

 

Bästa hälsningar

maringuiden.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Jag vill inte ha mina filmer på youtube så alla kan se.
På min bloggportal kan man lägga in film direkt vilket är mycket bättre.
Men MG vill väl ha koll på vad som läggs ut. Kanske smart med tanke på vilken stil en del på detta forum har.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


På youtube kan du låsa filmerna så att endast avnändare du godkänner kan se filmerna. Jag har massa filmer på youtube som jag inte vill visa utåt så de som vill se mitt privtata arkiv måste jag godkänna manuellt.

 

Men jag håller ändå med dig om att man borde få lov att använda andra medier. Youtube använder en kompressor som mosar pixlarna till något som liknar spya. Så om man inte har en Semi pro kamera med tre jätte CCD plattor så kommer filmen att bli ful. Även om den är vackert fotad.

 

Att det skulle ha med rättighets regler att göra finner jag högst osanolikt då youtube precis som andra siter är en av de största spridarna av upphovskyddat material. Deras kontrollsystem bygger som alla andra forum på att medlemmarna själva flaggar material som strider mot deras regler.  Dessa filer läggs ner så fort någon flaggar materialet men det kan ta rätt lång tid.

 

Vill inte vara glädjedödare på något sätt. Filmtävling är skit kul!!! Alla man vara med!!!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...