Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Fyrtel

Sea Ray från Irland ?

Rekommendera Poster

Hej !

Jag har köpt en Sea ray 250 SD 1996 som e byggd på Irland..

E det någon som hört något om dessa båtar?

Asså det e en svensk båt ej Import..

//p

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena,

 

Aldrig hört talas om detta.

Har du något papper som styrker tillverknigen på Irland eller va det säljaren som sa detta?

 

Mvh Thomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jupp, det e sant..

Jag ringde Sea ray (Marbella) här i sthlm, dom har ju jobbat med märket sedan stenåldern, han kunde oxå bekräfta att Sea ray hade en fabrik på irland mellan 1987 och 1998 då det lades ner, Aquador snubblade då över denna fabrik, skulle göra billigare båtar men ack vad fel dom hade.. Sea Ray från Irland skall tydligen ha fin kvalite, med en ett är att dom har europastandard från fabrik.. kan enligt en talesman för Sea ray vara bättre än båtar från USA..  

 

Citat ur vi båt ägare:

 

När produktionen för Aquador flyttade till Cork på Irland, till Sea Rays nedlagda fabrik, kom reklamationerna. Båtbyggarna på Sea Ray hade hittat andra jobb och ett gäng noviser rekryterades. Flipper Marin skickade tillbaka var tredje båt när det var som värst. Som tur var köpte Raimo Sonninen och Bella upp Aquador. Produktionen togs hem till Finland. Och nu kunde varumärket börja rekonstrueras.

// P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan vara negativt också. Tex som när jag skulle beställa grejer från USA och fick detta som svar: THE ITEMS YOU NEED AREN’T AVAILABLE.I THINK YOUR BOAT WAS BUILT OVERSEAS AND NOT MUCH IS AVAILABLE ANYMORE.

 

Jag klarade mig undan då jag råkade skicka CE HIN märkningen och inte original märkningen. Som tur var hade jag original HIN nerskriven.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SeaRay i Sverige ingår i Marina Marbella koncernen och dom har ett enormt lager av reservdelar till SeaRay båtar via deras huvudkontor i Spanien. Så därigenom kan man beställa reservdelar om man får problem

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...