Volunteer 0 Postad 18 Oktober , 2007 Är det någon som har något tips om en bra handhållen GPS/plotter som man kan ha både till lands och sjöss? (ej mobiltelefon) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lyran 0 Postad 22 Oktober , 2007 Tjena, Jag har en splirrans ny Magellan Crossover som jag skulle ha till min gamla båt som var mindre. Sålde den och köpte en större i början på säsongen så jag har inget riktigt behov för den... Har inte brytt mig om att lägga annons på den än, är du intresserad så kan den bli din för en liten peng. Bilkarta Norden (ska de va) och Navionics sjökort Oslo-Tyskland (västkusten mao). //Lyran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinG 0 Postad 22 Oktober , 2007 Jag var inne på samma som dig innan 2 i 1, Magellan verkar vara den enda som har detta. Dock har den fått jätte dålig kritik i de flesta tester så jag avstod från den och köpte en garmin endast för båt istället. Detta var i våras så dom kanske har uppdaterat den nu. Men mitt tips är att söka efter tester. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lyran 0 Postad 22 Oktober , 2007 Kan bara bekräffta ovan. Hittade väldigt många recencioner som var i direkt konflikt dock... Smaken e som baken om jag läser mellan raderna! Däremot var det många som anmärkte att det släpade lite. Av en händelse pratade jag idag med återförsäljaren som sålde enheten till mig å han sa att Magellan haft problem med sitt kartmaterial och att man bytt generalagent i Sverige under sommaren... Det är ju 2 års garanti och de byter ut kostnadsfritt om man har problem, vad jag förstod... Sån tur var fick jag ny karta idag :-) //lyran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser